РЕКОМЕНДАЦІЇ
ВЧИТЕЛЯМ ПЕРШИХ КЛАСІВ
Від психолога:
- Надавайте дітям більше самостійності. Нехай дитина робить «відкриття» сама, не поспішайте давати їй знання в готовому вигляді.
- Створюйте позитивний емоційний фон.
- Відмічайте його «ріст», терпимість, старанність.
- Дуже важливі інтонація, емоційне забарвлення висловлювання, зверненого до дитини.
- Неможна дозволяти, щоб негативна оцінка діяльності дитини розповсюджувалася на його особистість, тобто дитину треба критикувати за його поведінку. Оцінка особистості блокує розвиток дитини і формує комплекс неповноцінності, як наслідок, і занижену самооцінку, і рівень притягань.
- Стимулюйте участь дитини в колективних справах, іграх.
- Привчайте дитину визнавати й адекватно виконувати правила, запропоновані дорослим.
- Інтерес – найкраща з навчальних мотивацій, він робить дітей по-справжньому творчими особистостями і дає їм можливість відчути задоволення від інтелектуальних занять.
- Пов’язуйте нові знання з раніше засвоєними, зрозумілими.
- Повторюйте вправи. Розвиток інтелектуальних здібностей дитини визначається часом і практикою. Якщо якась вправа не виходить, зробіть перерву, поверніться до неї пізніше або запропонуйте дитині більш легкий варіант.
- Уникайте незадовільної оцінки. Ніколи не підкреслюйте слабості дитини у порівнянні з іншими дітьми. Формуйте у неї впевненість у своїх силах.
Від вчителів перших класів минулого навчального року:
- Добре вивчити зміст навчальних програм 1 класу.
- Ознайомитися зі змістом підручників, за якими будуть працювати, щоб підготувати потрібний матеріал (дидактичний, ілюстративний тощо). 7
- Для уроків підготувати більше ігрового матеріалу.
- За можливістю збільшити адаптаційний період (до 3-4 тижнів).
- Вчителю необхідно мати великий запас ігор: дидактичних, рухливих, настільних.
Враховуючи досвід роботи у 2012-2013 н.р. щодо впровадження і реалізації Держстандарту рекомендуємо вчителям, які будуть вести перші класи у 2013-2014 н.р. звернути увагу на:
- Методичну підготовку до навчального року. Не всі посібники на достатньому рівні відповідають новій програмі. Так у російськомовних класах з української мови багато нових тем для навчання, які не зустрічались у попередній програмі, тому мали труднощі під час підготовки до уроку. Зверніть увагу на такі теми: «Часові відношення», «Світ навколо» (форма, кольори), «Таємниці природи. Папір», «Як відчувають красу художники» тощо. Є теми цікаві, але матеріалу підручника не вистачає. Так у розділі «Краса слова» є теми: поезія Тараса Шевченка, поезія Лесі Українки, Анатолій Каменчук – український поет, а віршів в підручнику немає. Вважаємо за необхідне придбати зошити з української мови для 1 класу. В підручнику зовсім не приділяється увага українським буквам і звукам, які відрізняються від російських, що може привести до ускладнень у подальшому навчанні.
- З математики заздалегідь опрацювати підручник, тому що об’єм матеріалу, призначений для одного уроку або недостатній, або перевантажений.
- Зверніть увагу на ілюстративний матеріал підручника природознавства. Він нецікавий, дрібний, відсутні схеми, малюнки, які допомогли у роботі. Тому все це краще підготувати заздалегідь: приладдя для дослідів з водою, ґрунтом, колекції гірських порід тощо. Зошит на нашу думку мати необхідно.
- Впровадження стандарту неможливо без урахування і використання новітніх технологій, а саме: здоров’язбережувальної, розвиваючих ігор, особистісно зорієнтованного навчання тощо. Тому вважаємо за необхідне підготувати методичний кейс з накопиченням матеріалу щодо їх реалізації.
ПОРАДИ ЩОДО АДАПТАЦІЇ ДІТЕЙ
Шановні батьки!
Усвідомте, що ваше власне хвилювання передається дитині.
Щоб запобігти цьому, заздалегідь познайомтесь з вихователями та особливостями організації життя в групі.
• Дайте дитині позитивну перспективу: розкажіть, що в дитячому садочку багато іграшок, діток, і їй там буде добре, цікаво, весело.
• Підпорядкуйте домашній режим режиму роботи дитячого садка, особливо додержуйте часу вкладання спати і період харчування.
• Навчить дитину елементарних навичок самообслуговування.
• Подбайте про психічне і фізичне здоров’я дитини.
• Повідомте вихователів про звички та вподобання вашого малюка, про особливості здоров’я і поведінки.
• Потурбуйтеся про нервову систему вашої дитини. В перші дні перебування не залишайте її на цілий день у дитячому садку.
• Тримайте тісний зв’язок з персоналом групи, і будете певні, що працівники зуміли прийняти і зрозуміти вашу дитину, і по-материнськи дбають про неї.
Кiлькiсть переглядiв: 279